został nakręcony za kwotę 777 tys $. zaś boxoffice to 115 mln w USA i
$25 mln na świecie. Lekki szok.
W porządku, ale żeby przebić 150 razy budżet filmu. To naprawdę wyczyn. Szkoda że Lucas nie reżyserował już nic poza SW. Jestem ciekaw w jakim kierunku by się rozwinął.
ten film jest antycypacją jednego z najbardziej dominujących gatunków/tematów kina, który uczynił z 'wejścia w dorosłość' ramy fabularne każdej produkcji od lat 80 do teraz. American Graffiti jest oczywiście dużo mniej ciekawe, mniej zabawne i krótko mówiąc mdłe w porównaniu z wieloma z nowszych produkcji, ale wtedy odbiór był inny.
To wymień chociaż jeden tytuł o tej tematyce, który ma rentowność ponad 100 razy większą od swojego budżetu na poziomie kilkuset milionów ;)
Nie wiem czy mnie nie zrozumiałaś, czy też nie wyraziłem się wystarczająco jasno, więc w ramach klaryfikacji: nie jest dziwnym, że pierwszy film należący do tego gatunku zarobił ogromne pieniądze, tak jak nie jest dziwnym, że jego odpowiedniki dokonujące podobnych 'rewolucji' w innych gatunkach osiągnęły podobny sukces (szczęki, etc)
Bo pisałem w formie męskiej. Nawet mnie cytowałeś więc myślałem że wiesz, ale spoko wiele osób się myli przez ten nick ;)
Ale American Grafitti nie jest bynajmniej prekursorem gatunku.
Wcześniej powstał chociażby Rebel without a cause (1955), samotność długodystansowca (1962) i, podejrzewam, sporo innych tytułów.
no, chyba faktycznie inaczej, bo ani razu nie uczyniłeś rozróżnienia między gatunkiem a podgatunkiem, pisząc cały czas o tym pierwszym.
"ten film jest antycypacją jednego z najbardziej dominujących gatunków"
"nie jest dziwnym, że pierwszy film należący do tego gatunku (...) że jego odpowiedniki dokonujące podobnych 'rewolucji' w innych gatunkach"
o PODgatunkach ani słowa ;p
masz racje, ze pozwolilem sobie na nieprecyzyjnosc wypowiedzi; ale nadal sadze, ze na tle kontekstu jasne jest o co chodzilo. tak czy inaczej, jesli juz sie rozumiemy, to super. nie dam rady jednak impromptu definiowac pojec okreslajacych zbiory filmow, wiec jesli nie dogadalismy sie do teraz, to chyba pass.
"To wymień chociaż jeden tytuł o tej tematyce, który ma rentowność ponad 100 razy większą od swojego budżetu na poziomie kilkuset milionów ;)"
Chyba Rekordzista w przebitce jest Blair Witch Project (1999)
budżet: $60 000
boxoffice : $248 639 099
$140 539 099 w USA
$108 100 000 poza USA
tym bardziej ze krążyły opowieści ze to prawdziwe taśmy hehe dobry chwyt reklamowy
Chyba Rekordzista w przebitce jest Blair Witch Project (1999)
budżet: $60 000
boxoffice : $248 639 099
$140 539 099 w USA
$108 100 000 poza USA
tym bardziej ze krążyły opowieści ze to prawdziwe taśmy hehe dobry chwyt reklamowy