...jakie to będą waszym zdaniem
Moje typy:
1. Pianista
2. Chinatown
3. Dziecko Rosemary
4. Nóż w wodzie
5. Frantic
6. oliver Twist
pozdrawiam
P.S. Moim zdaniem jest to najlepszy polski reżyser, swoim talentem przewyższa nawet Wajdę i Machulskiego!
Moje typy:
1 Wstręt
2 Matnia
3 Dziecko Rosemary
4 Tess
5 Lokator
6 Piraci
To, że najlepszy reżyser to się zgodze, ale nie wiem czym Cię urzekł "Oliver Twist".
Cuż. Kwestia gustu. Pozdrawiam.
to kto jest wg ciebie lepszy?
Polański jest zdecydowanie najlepszy.fenomenalny.
najlepszym jego filem jest 'Pianista'
a dalej to:
Dziecko Rosemary
Tess
Wstręt
Dziewiąte wrota
i ja z kolei nie wiem czym orzekli Cię 'Piraci'.zaraz będzie pytanie o 'Dziewiąte wrota'.
CokedUpGirl czytaj uważnie.
Napisałem, że POLAŃSKI TO NAJLEPSZY REŻYSER, a "Oliver Twist" mi się nie podobał.
"Piraci" u mnie są tak wysoko, gdyż oglądałem ten film wielokrotnie jako dziecko nie wiedząc jeszcze, kto to jest Roman Polański i mam do tego dzieła wielki sentyment.
Ale sądze, że spadnie w dół ponieważ nie długo oglądne po raz pierwszy "CHINATOWN", "NIEUSTRASZENI ZABÓJCY WAMPIRÓW". To jedyne filmy R.P. których nie widziałem.
Z tych co widziałem:
1. Dziecko Rosemary 9/10
2. Piasnista 8/10
3. Chinatown 8/10
4. 9 wrota 9/10
5. Autor Widmo 8/10
6. Nóż w wodzie 7/10
1. Matnia
2. Nóż w wodzie
3. Lokator
4. Wstręt
5. Pianista
Warto też wspomnieć o krótkometrażówkach "Gdy spadają anioły" i "Dwaj ludzie z szafą".
1. Dziecko Rosemary
2. Lokator
3. Tragedia Makbeta
4. Dziewiąte wrota
5. Gorzkie gody
6. Frantic
7. Nieustraszeni pogromcy wampirów
8. Wstręt
9. Tess
10.Chinatown
Nie wiem, jak możecie uważać "Pianistę" za jego najlepszy film. Polskim mediom należą się ogromne brawa za wypromowanie tego jakże przeciętnego filmu w porównaniu do całej filmografii Polańskiego. Zestawianie go z "Chinatown", "Wstrętem" czy "Nożem..." to absurd.
Zdecydowanie wolę Romana od Munka.
Pełniaki
1. Pianista – 8+/10
2. Wstrę – 8+/10
3. Lokator – 7+/10
4. Nieustraszeni pogromcy wampirów - 7/10
5. Chinatown - 7/10
6. Nóż w wodzie – 7/10
7. Dziecko Rosemary - 6/10
8. Oliver Twist - 6/10
9. Frantic - 6/10
10.Śmierć i dziewczyna - 5/10
11.Dziewiąte wrota - 5/10
Szorty:
1. Ssaki
2. Gdy spadają anioły
3. Dwaj ludzie z szafą
4. Uśmiech zębiczny
5. Rozbijemy zabawę
6. Morderstwo
7. Lampa
1. Nóż w wodzie
2. Dziecko Rosemary
3. Lokator
4. Wstręt
5. Chinatown
6. Matnia
7. Pianista
8. Gorzkie gody
9. Śmierć i dziewczyna
10. Nieustraszeni pogromcy wampirów
11. Tragedia Makbeta
12. Frantic
13. Tess
14. Oliver Twist
15. Piraci
16. Dziewiąte wrota
--------------------------
Krótkie:
1. Gdy spadają anioły
2. Dwaj ludzie z szafą
3. Ssaki
4. Lampa
5. Gruby i chudy
6. Uśmiech zębniczy
7. Rozbijemy imprezę
8. Morderstwo
1.matnia
2.lokator
3.dziecko rosemary
4.nóż w wodzie
5.pianista
6.chinatown
7.wstręt
8.frantic
9.piraci
10.Gorzkie gody
0 "LAMPA" - 10/10 - krótki metraz, ale jakże hipnotyzujący
1 "LOKATOR" - 10/10
2 "CHINATOWN" - 10/10
3 "DZIECKO ROSEMARY" 10/10
4 "TESS" - 10/10 - powinien być Oscar za reżyserię!
5 "PIANISTA" - 10/10
6 "WSTRĘT" - 10/10
7 "NIEUSTRASZENI ZABÓJCY WAMPIRÓW" - 10/10, za Sharon!
8 "DZIEWIĄTE WROTA" - 10/10 - za styl, poczucie humoru, inteligencję i szacunek dla prozy Arturo Pereza-Reverte
9 "ŚMIERĆ I DZIEWCZYNA" - 9/10 - za dyscyplinę
10 "NÓŻ W WODZIE" - 7/10 - za Malanowicza i Umecką!, za Niemczyka też
nie lubię
"GORZKICH GODÓW" - nuda
"MATNI" - warto tylko dla DONALDA PLEASEANCE'A,
no i urody i niewątpliwego talentu FRANCOISE DORLEAC
"PIRATOM" brak wigoru tempa, luzu
"FRANTIC" bywa po prostu nudny
No i czekam na
"GHOST" z EWANEM McGREGOREM i PIERCEM BROSNANEM
moje top 10 filmów Polańskiego:
1. Pianista
2. Dziecko Rosemary
3. Lektor
4. Nieustraszeni pogromcy wampirów
5. Nóż w wodzie
6. Wstręt
7. Dziewiąte wrota
8. Chinatown
9. Frantic
10. Śmierć i dziewczyna
ulubione krótkiemetraże:
1. Gruby i chudy
2. Dwaj ludzie z szafą
3. Gdy spadają anioły
4. Lampa
5. Ssaki
6. Rozbijemy imprezę
7. Morderstwo
8. Uśmiech zębniczy
ps. co do najlepszych polskich reżyserów, to dla mnie Polański jest nr 1
Mniej więcej to w tym gronie najlepszych filmów pojawiają się po prostu wszystkie jego filmy :)
Z tych, które widziałem najbardziej wyjątkowe w moim odczuciu są Wstręt i Dziecko Rosemary. Natomiast nie wyróżniałbym zbytnio Pianisty (to jest jakiś taki osobny film, inny od reszty, więc nie wam, jak go porównywać) i Chinatown.
Zapal zioło, będzie ciekawiej ;)Jeśli już nudne to na pewno w całkiem inny sposób niż u Wajdy. A właściwie to przecież są ciekawe ;)
1. Śmierć i dziewczyna 9/10
2. Nóż w wodzie 8/10
3. Nieustraszeni pogromcy wampirów 8/10
4. Frantic 7/10
5. Dziewiąte wrota 6/10
6. Pianista 5/10
jeszcze dużo przede mną..
szorty:
1. Dwaj ludzie z szafą 9/10
2. Gruby i chudy 9/10
3. Lampa 8/10
4. Gdy spadają anioły 8/10
5. Rozbijemy zabawę 6/10
6. Ssaki 5/10
7. Uśmiech zębiczny 2/10
8. Morderstwo 1/10
1. Wstręt
2. Nóż w wodzie
3. Matnia
4. Dziecko Rosemary
5. Chinatown
6. Lokator
7. Pianista
8. Frantic
9. Nieustraszeni zabójcy wampirów
10. Tess
11. Gorzkie gody
12. Dziewiąte wrota
13. Śmierc i dziewczyna
14. Piraci
1 Pianista 10/10
2 Wstręt 9/10
3 Dziecko Rosemary 9/10
4 Chinatown 8/10
5 Nóż w wodzie 8/10
6 Ssaki 8/10
7 Lampa 8/10
8 Lokator 7/10
9 Dziewiąte wrota 5/10
Tyle od niego chciałem.
Moje top 10, kolejno:
1. Nóż w wodzie
2. Dziecko Rosemary
3. Lokator
4. Tess
5. Gorzkie gody
6. Chinatown
7. Wstręt
8. Pianista
9. Śmierć i dziewczyna
10. Matnia
Plus 3 ulubione etiudy: Lampa, Ddy spadają anioły, Ssaki.
1.Chinatown 9/10
2.Śmierć i dziewczyna 8/10
3.Nóż w wodzie 8/10
4.Wstręt 8/10
5.Dziecko Rosemary 7/10
6.Frantic 7/10
7.Pianista 6/10
8.Dziewiąte wrota 5/10
8.Tess 5/10
9.Nieustraszeni pogromcy 4/10
Na 8 pozycji kończy się przyjemność z oglądania
W planach: "Matnia" i "Lokator"
moje typy to:
1.Nóż w wodzie
2.Matnia
3.Dziecko Rosmery
4.Lokator
5.Gorzkie Gody
6.Nieustraszeni Pogromcy Wampirów
7.Frantic
8.Chinatown
9.Tragedia Makbeta
10.Pianista
11.Tess
12.Dziewiąte wrota
13.Piraci
Co? i Śmierć i dziewczyna do tej pory niemiałem przyjemnosci zobaczyc...
Pozdrawiam:)
1. Dziecko Rosemary 10/10
2. Wstręt 10/10
3. Nóż w wodzie 10/10
4. Chinatown 8/10
5. Pianista 8/10
6. Matnia 8/10
7. Autor Widmo 8/10
8. Tess 7/10
9. Śmierć i dziewczyna 7/10
10. Frantic 7/10
11. Nieustraszeni pogromcy wampirów 7/10
12. Gorzkie gody 7/10
13. Tragedia Makbeta 6/10
14. Piraci 6/10
15. Dziewiąte wrota 5/10
16. Oliver Twist 5/10
Krótki metraż:
1. Gdy spadają anioły 9/10
2. Lampa 8/10
3. Dwaj ludzie z szafą 8/10
4. Ssaki 8/10
5. Gruby i chudy 7/10
6. Uśmiech zębiczny 6/10
7. Rozbijemy zabawę 6/10
8. Morderstwo 6/10
Plany: Lokator (muszę absolutnie nadrobić), Co?
Pełnometrażowe:
1. Chinatown - 10/10
2. Dziecko Rosemary - 9/10
3. Nóż w wodzie - 9/10
4. Nieustraszeni pogromcy wampirów - 9/10
5. Pianista - 9/10
6. Matnia - 8/10
7. Autor Widmo - 8/10
8. Wstręt - 8/10
9. Frantic - 7/10
10. Śmierć i dziewczyna - 7/10
11. Gorzkie gody - 6/10
12. Lokator - 5/10
Krótkometrażowe:
1. Gdy spadają anioły - 8/10
2. Dwaj ludzie z szafą - 7/10
3. Lampa - 7/10
4. Gruby i chudy - 6/10
5. Uśmiech zębiczny - 5/10
6. Ssaki - 5/10
7. Morderstwo - 5/10
8. Rozbijemy zabawę... - 4/10
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Chinatown 8,40 47
2 Nóż w wodzie 8,11 38
3 Dziecko Rosemary 8,02 44
4 Wstręt 8,03 36
5 Pianista 7,90 49
6 Lokator 7,76 29
7 Nieustraszeni pogromcy wampirów 7,30 30
8 Matnia 7,27 22
9 Gorzkie gody 7,22 18
10 Frantic 6,90 31
11 Tess 7,00 13
12 Autor Widmo 6,88 32
13 Tragedia Makbeta 7,00 7
14 Śmierć i dziewczyna 6,79 24
15 Dziewiąte wrota 6,05 37
16 Piraci 5,87 15
17 Oliver Twist 5,38 16
Krótkometrażowe:
1 Gdy spadają anioły 7,92 12
2 Dwaj ludzie z szafą 6,92 12
3 Lampa 6,86 14
4 Ssaki 6,33 15
5 Gruby i chudy 6,14 7
6 Rozbijemy zabawę... 5,58 12
7 Morderstwo 5,35 17
8 Uśmiech zębiczny 4,76 17
oraz
Kocham kino 5,89 9
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Chinatown (1974) 8,50 72
2 Dziecko Rosemary (1968) 8,17 65
3 Wstręt (1965) 8,17 53
4 Nóż w wodzie (1961) 8,11 65
5 Lokator (1976) 8,07 54
6 Pianista (2002) 7,89 70
7 Nieustraszeni pogromcy wampirów (1967) 7,43 47
8 Gorzkie gody (1992) 7,43 35
9 Matnia (1966) 7,33 36
10 Tragedia Makbeta (1971) 7,21 14
11 Autor widmo (2010) 6,95 60
12 Śmierć i dziewczyna (1994) 6,89 37
13 Frantic (1988) 6,86 50
14 Rzeź (2011) 6,86 44
15 Tess (1979) 6,91 22
16 Dziewiąte wrota (1999) 6,02 53
17 Piraci (1986) 5,70 23
18 Oliver Twist (2005) 5,46 26
19 Co? (1972) 5,00 5
Krótkometrażowe:
1 Gdy spadają anioły (1959) 7,67 18
2 Dwaj ludzie z szafą (1958) 7,08 25
3 Lampa (1959) 6,81 21
4 Ssaki (1962) 6,26 23
5 Gruby i chudy (1961) 6,25 16
6 Rozbijemy zabawę... (1957) 5,63 19
7 Morderstwo (1957) 5,36 22
8 Uśmiech zębiczny (1957) 5,04 24
Pozostałe:
Kocham kino (2007) 6,35 17
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Chinatown (1974) 8,49 92
2 Dziecko Rosemary (1968) 8,33 93
3 Wstręt (1965) 8,35 83
4 Lokator (1976) 8,29 79
5 Nóż w wodzie (1961) 8,25 88
6 Pianista (2002) 7,95 87
7 Matnia (1966) 7,43 54
8 Nieustraszeni pogromcy wampirów (1967) 7,31 67
9 Tess (1979) 7,32 37
10 Gorzkie gody (1992) 7,24 51
11 Tragedia Makbeta (1971) 7,39 23
12 Frantic (1988) 7,07 71
13 Autor widmo (2010) 7,01 77
14 Wenus w futrze (2013) 7,02 52
15 Rzeź (2011) 6,83 76
16 Śmierć i dziewczyna (1994) 6,77 47
17 Dziewiąte wrota (1999) 6,04 77
18 Piraci (1986) 5,54 35
19 Oliver Twist (2005) 5,47 32
20 Co? (1972) 5,28 18
Krótkometrażowe:
Gdy spadają anioły (1959) 7,49 35
Dwaj ludzie z szafą (1958) 7,00 42
Lampa (1959) 6,69 36
A Therapy (2012) 6,60 15
Ssaki (1962) 5,97 38
Gruby i chudy (1961) 5,92 25
Rozbijemy zabawę... (1957) 5,72 32
Morderstwo (1957) 4,94 31
Uśmiech zębiczny (1957) 4,89 36
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,53 32
Jeszcze nie widziałam wszystkich ale uporządkowałam te, które miałam okazję zobaczyć:
1. Nóż w wodzie
2. Lokator
3. Frantic
4. Wstręt
4. Dziecko Rosemary
1. Chinatown - 8/10
2. Pianista - 7/10
3. Dziecko Rosemary - 7/10
4. Wstręt - 7/10
5. Autor widmo - 6/10
6. Rzeź - 6/10
7. Nóż w wodzie - 6/10
8. Dziewiąte wrota - 6/10
9. Nieustraszeni pogromcy wampirów - 6/10
To ja zrobie moją dziesiątkę :-) Dosyć subiektywną, bo szeregowałam filmy wg "jak mnie zachwycił" a nie wg wartości artystycznych:
1. Dziecko Rosemary (klucz do mojego nicka ;-) )
2. Dziewiąte wrota
3. Nóż w wodzie
4. Wstręt
5. Lokator
6. Autor widmo (poważnie, mogę tego wyboru bronić do upadłego, to jest niedoceniany film...)
7. Pianista
8. Chinatown (no co ja poradzę, że tamte zachwyciły bardziej?)
9. Frantic
10. Gorzkie gody
1. Chinatown 10/10
2. Pianista 9/10
3. Dziecko Rosemary 9/10
4. Nóż w wodzie 9/10
5. Frantic 8/10
6. Wstręt 8/10
7. Gorzkie gody 8/10
8. Dziewiąte wrota 7/10
9. Lokator 7/10
10. Matnia 7/10
11. Nieustraszeni pogromcy wampirów 7/10
12. Śmierć i dziewczyna 6/10
12. Piraci 5/10
1. Wstręt
2. Nóż w wodzie
3. Dziecko Rosemary
4. Chinatown
5. Matnia
6. Lokator
7. Pianista
8. Rzeź
9. Frantic
10. Nieustraszeni zabójcy wampirów
11. Tess
12. Gorzkie gody
13. Śmierć i dziewczyna
14. Autor Widmo
15. Piraci
16. Dziewiąte wrota
1) Pianista - będę wracał nie raz
2) Dziewiąte wrota - hipnotyzuje mnie ten film, nigdy przy nim nie gotuje bo boję się że chałupa pójdzie z dymem :D
3) Rzeź
Autora widmo wciąż boję się obejrzeć (boję się że się zawiodę)
4) Zemsta (nikt nie pisał że w reżyserii Romka :D) - będzie mnie bawił nie raz jeszcze